اموزش پایه تهویه

ویژگی‌های کولر گازی

ویژگی‌های کولر گازی

کولر گازی مناسب علاوه‌بر قیمت مناسب و کیفیت ساخت، باید ویژگی‌هایی را شامل شود که شما می‌توانید قبل از خرید کولر گازی این نکات را درنظر بگیرید.

ظرفیت خنک کننده

ظرفیت کولر گازی براساس BTU (واحد اندازه بریتانیا) اندازه‌گیری می‌شود. به طورکلی ظرفیت کولر خنک کننده (BTU) یعنی میزان گرمایی که کولر گازی می‌تواند از یک اتاق خارج کند. شما با توجه به متراژ اتاق می‌توانید ظرفیت خنک کننده‌ی خود را تعیین کنید به‌عنوان مثال برای اتاق 60 متری یک کولر گازی با ظرفیت 24٬000 کافی است و می‌تواند اتاق شما را خنک کند.

  • ظرفیت 9٬000=برای اتاق‌های 12تا20 متری
  • ظرفیت 12٬000=برای اتاق‌های 20 تا 30 متری
  • ظرفیت 18٬000=برای اتاق‌های 30 تا 45 متری
  • ظرفیت 24٬000=برای اتاق‌های 45 تا 60 متری
  • ظرفیت 30٬000=برای اتاق‌های 60 تا 75 متری
  • ظرفیت 36٬000=برای اتاق‌های 75 تا 90 متری
  • ظرفیت 48٬000=برای اتاق‌های 90 تا 120 متری

مصرف انرژی

یکی از گزینه‌هایی که در انتخاب کولر گازی بسیار مؤثر است مصرف انرژی است. هرچه رتبه‌ی SEER با برچسب مصرف انرژی بیشتر باشد، مصرف انرژی کولر موردنظر شما بهینه‌تر و کم مصرف‌تر است و همین امر باعث می‌شود برق کم‌تری مصرف کند. کولرهای گازی اینورتر یکی از مزیت‌هایی که دارد مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به کولر گازی‌های عادی دارد.

عملکرد صدا

کولرهای گازی برخلاف کولرهای آبی بی‌صدا هستند اما بعضی از کولرهای گازی همانند کولرهای آبی پُرسر و صدا هستند شما باید در هنگام خرید حواستان به این نکته‌ی کلیدی باشد که حتماً کولر گازی خریداری کنید که بی‌صدا باشد.

فیلتر هوا

فیلترهوای مناسب باعث می‌شود گرد و خاک و سایر مواد حساسیت زا را در هوا پاک کند. حتی بعضی از نوع‌های کولرهای گازی فیلتری دارند که ویروس‌ها و باکتری‌های را جذب خود می‌کند تا هوای سالم‌تری به شما بدهد برای همین در هنگام خرید کولر گازی حتماً فلتر هوا را بپرسید تا بهترین کولرگازی را خریداری کنید.

نوع کمپرسور

کمپرسور همان مؤتر کولر گازی هست که قلب تپنده‌ی هر کولر گازی است. در حالت کلی ما 3 نوع موتور کولر گازی داریم که :

  • کمپرسور پیستونی: در این کمپرسور پیستون‌هایی در سلندرهای کولرهای گازی قرار دارند که باعث فشرده شدن مبرد می‌شود. ظرفیت این کولر گازی 16000 و37000 BTU است اما یکی از عیب‌های این موتورها صدای زیاد است.
  • کمپرسور روتای: این کمپرسور از نوع چرخشی است که بیشتر در جاهایی که فشار هوا بالا است به جای کمپرسور پیستونی از این موتور برای کولر گازی استفاده می‌شود. این کمپرسور صدای کم‌تری تولید می‌کند و مصرف برق آن کم‌تر است.
  • کمپرسور اسکرول: به این کمپرسور، موتور مارپیچ گفته می‌شود یعنی حرکات مخالف دو مارپیچ داخلی سبب فشرده شدن گاز می‌شود. کمپرسور اسکرول بهترین نوع کمپرسور است.

البته همه‌ی این کمپرسورها خوب هستند و هرکدام برای خود مزیتی دارند که در هنگام خرید باید به نکات که در بالا اشاره شد توجه کنید.

گارانتی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حتماً در هنگام خرید کولر گازی رعایت کند گارانتی نوع کولر گازی است. کولر گازی باید کیفیت بالایی داشته باشد زیرا به دلیل هزینه‌ی بالای این کولرها افراد نمی‌توانند سالانه یک کولر گازی خریداری کنند پس کولر گازی خریداری کنید که قطعات و خود دستگاه شامل گارانتی باشد.

چه نوع کولر گازی بخریم؟

ما 4 نوع کولر گازی داریم که شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را با توجه به نیازتان و بودجه‌ی خود خریداری کنید.

  • کولر گازی پنجره‌ای

در این کولر گازی کمپرسور و فن در یک پک قرار دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست باید روی پنجره نصب شود پس شما در هنگام خرید فقط باید ابعاد پنجره‌ی خود را بدانید. یکی از معایب این کولر گازی این است که تجهیزات این کولر در پشت پنجره قرار می‌گیرد و به همین خاطر شما صدا را در خانه خود احساس می‌کنید.

  • کولر گازی پرتابل

در این کولر گازی یک لوله‌ی به شکل خرطومی به پشت این دستگاه که برای تخلیه‌ی گرمای موتور نصب شده است وصل می‌شود. این کولر گازی برای ابعاد 20 الی 30 متری کاربرد دارد و بیشتر از این کولر برای فضاهای کوچک استفاده می‌کنند.

  • کولر گازی ایستاده

این نوع کولر گازی دو تکه هستند یعنی پنل اصلی این کولر بر روی زمین و کندانسور آن‌ها بیرون از خانه قرار می‌گیرد معمولاً از این کولر گازی برای فضاهای خیلی بزرگ مثل سالن فوتبال، سالن همایش و … استفاده می‌شود.

  • کولر گازی اسپلیت (دیواری)

این کولر گازی‌ها همان‌طور که می‌دانید به دو قسمت تقسیم می‌شود یک قسمت موتور و اجزای آن است و دیگری در داخل اتاق یا پذیرایی برای خنک کردن محیط قرار می‌گیرد. این کولر گازی فضای بیشتر نسبت به کولر گازی پنجره‌ای می‌گیرد اما یک مزیت مهم این کولر خنکی بیشتر و سر و صدای کم‌تر نسب به نوع‌های دیگر کولر گازی است که شما می‌تواند برای اتاق یا پذیرایی این کولرها را خریداری کنید. کولر گازی اسپلیت به دو صورت معمولی و اینورتر تقسیم می‌شود که اینتور به دلیل کم مصرف بودن و موتور قوی‌تر قاعدتاً بهتر از کولر گازی معمولی است برای همین هزینه‌ی بیشتری نسبت به آن دارد.

یکی از پُرفروشترین برندها در حال حاضر برند کرین است.

خرید کولر گازی از شرکت سرماسازان

شرکت سرماسازان یکی از شرکت‌های معتبر با 15 سال سابقه در زمینه‌ی خرید و فروش کولرهای گازی است که شما می‌توانید با تماس با مشاوران ما در خرید انواع کولرهای گازی همچون کولر گازی ایستاده، کولر گازی پرتابل، کولر گازی پنجره‌ای، کولر گازی اسپلیت صحبت کنید تا درصورت تمایل آن‌ها را خریداری کنید. جهت خرید کولر گازی  از سرماسازان کلیک کنید.

author-avatar

درباره حمید

شرکت فنی و مهندسی سرماسازان به مدت25 سال است که در صنعت بزرگ تاسیسات به عنوان مشاور و مجری و فروشنده برند های بزرگ تجاری(دایکین.اجنرال .گری.گرین .ایران رادیاتور.هایسنس.جنرال گلد) فعالیت داریم وهمچنین نمایندگی خدمات ایران رادیاتور .هایسنس .گرین.دایکین. مدیا را دارا هستیم امیدوارم بتوانیم در بخش خدمات .اموزش یا فروش به شما خدمت رسانی کنیم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *