اموزش پایه تهویه

نحوه کارکرد سیکل سرمایش

سیکل تبرید کولر

نحوه کارکرد سیکل سرمایش در کولر گازی به صورت گام به گام

اکنون که دانش اولیه در مورد اجزای مختلف دخیل در سیستم تبرید کولر گازی خود دارید، بیایید به نحوه هماهنگی این قطعات و نحوه عملکرد فرآیند سرمایش به طور دقیق نگاهی بیندازیم.

 

اجازه دهید با مبرد شروع کنیم. این یک ماده شیمیایی است که برای حمل گرما از داخل خانه و بیرون راندن آن به بیرون استفاده می شود. وقتی گاز خنک باشد گرما را جذب می کند. مبرد از طریق شبکه ای از سیم پیچ ها و لوله های مسی جریان می یابد که به اواپراتور، کندانسور و کمپرسور متصل هستند.

  1. چرخه با دمیدن هوای داخل توسط اواپراتور در یونیت داخلی روی کویل های اواپراتور سرد شروع می شود. هوا با کویل ها گرما را مبادله می کند، دمای آن را کاهش می دهد و سپس توسط فن در واحد داخلی به داخل اتاق باز می گردد.
  2. اکنون مبرد به کمپرسور ارسال می شود. فشرده شده و به مایعی با دمای بالا و فشار بالا تبدیل می شود.
  3. سیال پر فشار به سمت سیم پیچ های کندانسور جریان می یابد، جایی که توسط فن هایی که روی سیم پیچ های کندانسور می وزند خنک می شود. گرما بین مبرد داغ و هوای نسبتاً خنک بیرونی مبادله می شود. مبرد اکنون گرمای خود را به جای هوا از دست می دهد که به محیط بیرون دفع می شود.
  4. مبرد مایع اکنون از یک نازل مخصوص به نام شیر انبساط عبور داده می شود که مبرد را چنان سریع منبسط می کند که از مایعی با دمای بالا به گاز خنک تبدیل می شود.
  5. اکنون مبرد به کویل های اواپراتور فرستاده می شود و چرخه دوباره شروع می شود.

 

author-avatar

درباره حمید

شرکت فنی و مهندسی سرماسازان به مدت25 سال است که در صنعت بزرگ تاسیسات به عنوان مشاور و مجری و فروشنده برند های بزرگ تجاری(دایکین.اجنرال .گری.گرین .ایران رادیاتور.هایسنس.جنرال گلد) فعالیت داریم وهمچنین نمایندگی خدمات ایران رادیاتور .هایسنس .گرین.دایکین. مدیا را دارا هستیم امیدوارم بتوانیم در بخش خدمات .اموزش یا فروش به شما خدمت رسانی کنیم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *